Petycje złożone w 2019r.
Petycja nr 1
1. Numer w Rejestrze petycji: 1/2019
2. Numer kancelaryjny: Or.152.1.2019
3. Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Osoba Prawna Szulc-Efekt sp. z o.o. ,
reprezentowana przez Prezesa Zarządu Adama Szulca,
ul. Poligonowa 1, 04-051 Warszawa
4. Data wpływu do Urzędu Gminy: 29 maja 2019r.
5. Przedmiot petycji : optymalizacja wydatków gminy związanych z zamawianiem usług telekomunikacyjnych - wniosek o zebranie przez Gminę Dobrzeń Wielki ofert rynkowych w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych dla Gminy i dokonanie analizy wydatków obecnie ponoszonych w tym zakresie.
6. Treść petycji - Inicjatywa - jawność - transparentność - wszyscy mamy obowiązek zmieniać Gminy na Lepsze_.pdf (252,97KB)
7. Przebieg postępowania:
- Dokonano analizy kosztów ponoszonych przez Urząd Gminy w Dobrzeniu Wielkim z tytułu korzystania przez pracowników z służbowych telefonów komórkowych. W wyniku tej analizy stwierdzono, że koszty ponoszone przez Urząd Gminy z tego tytułu są optymalnie niskie, a co za tym idzie nie ma powodów do aneksowania umów czy też zmiany operatora.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji wysłano w dniu 19 czerwca 2019r. do podmiotu składającego petycję, na adres e-mail wskazany Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji.pdf (390,30KB)
Petycja nr 2
- Numer w Rejestrze petycji: 2/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.2.2019
- Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Mieszkańcy sołectwa Kup (22 osoby);
brak w treści petycji zgody na publikacje danych osobowych. - Data wpływu do Urzędu Gminy: 13 czerwca 2019r.
- Przedmiot petycji: Wykonanie trwałego utwardzenia ul. Sosnowej w Kup poprzez ułożenie nawierzchni asfaltowej.
- Treść petycji.pdf (86,91KB)
- Przebieg postępowania:
1) w dniu 18 czerwca 2019r. skierowano petycję do rozpatrzenia Radzie Gminy Dobrzeń Wielki –Przekazanie petycji do rozpatrzenia Radzie Gminy.pdf (43,84KB)
2) Protokół posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.pdf (81,80KB)
3) Uchwała nr IX.69.2019 w sprawie rozpatrzenia i załatwienia petycji - Kup, ul. Sosnowa.pdf (342,90KB)
4) Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - Kup, ul. Sosnowa.pdf (182,08KB)
Petycja nr 3
- Numer w Rejestrze petycji: 3/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.5.2019
- Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Mieszkańcy ul. Sosnowej w Dobrzeniu Wielkim(6 osób);
brak w treści petycji zgody na publikacje danych osobowych. - Data wpływu do Urzędu Gminy: 25 czerwca 2019r.
- Przedmiot petycji: dokończenie budowy drogi asfaltowej na ulicy Sosnowej w Dobrzeniu Wielkim
- Treść petycji – Petycja Nr 3 -skan.pdf (604,26KB)
- Przebieg postępowania:
- w dniu 27 czerwca 2019r. skierowano petycję do rozpatrzenia Radzie Gminy Dobrzeń Wielki – Skan pisma - przekazanie petycji.pdf (348,03KB)
-Protokół posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.pdf (81,80KB)
-Uchwała nr IX.70.2019 w sprawie rozpatrzenia i załatwienia petycji - Dobrzeń Wielki, ul. Sosnowa.pdf (175,44KB)
-Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji -Dobrzeń Wielki, ul. Sosnowa.pdf (167,77KB)
Petycja nr 4
- Numer w Rejestrze petycji: 4/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.6.2019
- Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Petycja przekazana przez Wojewodę Opolskiego do rozpatrzenia i załatwienia według właściwości. W treści petycji informacja o braku zgody na publikację danych osobowych. - Data wpływu do Urzędu Gminy: 5 września 2019r.
- Przedmiot petycji: Wykonywanie kontroli nad realizacją rozkładów jazdy przewoźników regularnych i specjalnych w postaci obserwacji lub zagrania roli „tajemniczego pasażera, klienta” celem lepszego udokumentowania dokumentu przewozowego.
- Treść petycji.pdf (1,02MB)
- Przebieg postępowania: Postępowania nie prowadzono – petycja nie dotyczy Gminy Dobrzeń Wielki
Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji.pdf (379,50KB)
Petycja nr 5
- Numer w Rejestrze petycji: 5/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.7.2019
Imię i nazwisko/Nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Szulc-Efekt sp. z o.o., reprezentowana przez Prezesa Zarządu Adama Szulca, ul.Poligonowa 1, 04-051 Warszawa, Nr KRS 0000059459.- Data wpływu do Urzędu Gminy: 26 września 2019r.
- Przedmiot petycji:
„Opracowanie przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – wzorem takich państw jak Niemcy czy Francja - programu (harmonogramu) wykorzystania w szkołach narzędzi informatycznych o charakterze edukacyjnym. Celem wykorzystania rzeczonego oprogramowania byłaby pomoc pedagogom szkolnym oraz uczniom w zakresie zwiększania świadomości dotyczącej problematyki związanej z przeciwdziałaniem patologiom wśród młodzieży szkolnej w związku z nadużywaniem alkoholu i środków odurzających.” - Petycja nr 5 -treść petycji.pdf (218,59KB)
- Przebieg postępowania:
- w dniu 8 października 2019r. petycję przekazano do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrzeniu Wielkim do załatwienia zgodnie z właściwością.
8. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji przesłano do podmiotu składającego petycję w dniu 21 stycznia 2020r. na adres e-mail podany w treści petycji – skan zawiadomienia: Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji (GKRPA).pdf (192,77KB)
Petycja nr 6
- Numer w Rejestrze petycji: 6/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.8.2019
Imię i nazwisko/Nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, ul. Kruczkowskiego 4b lok.13,
00-412 Warszawa , reprezentowana przez Prezesa Zarządu Roberta Łaniewskiego- Data wpływu do Urzędu Gminy: 15 października 2019r.
- Przedmiot petycji:
- Rozważenie możliwości wdrożenia w Urzędzie Gminy procedur związanych z pełnym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów dot. płatności bezgotówkowych (terminale z wykorzystaniem kart i innych instrumentów płatniczych);
- Dokonanie analizy mocnych i słabych stron ewentualnego wdrożenia w Urzędzie procedur związanych z pełnym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów pod kątem . płatności bezgotówkowych;
- Przekazanie wniosku i petycji do wszystkich podległych Gminie jednostek organizacyjnych: szkół, spółek komunalnych, zakładów budżetowych, instytucji kultury i związanych z opieką społeczną
- Treść petycji 6.2019.pdf (3,09MB)
- Przebieg postępowania:
- Uznano, że petycja w części dotyczącej wprowadzenia w Urzędzie Gminy w Dobrzeniu Wielkim możliwości realizacji przez Interesantów/Podatników płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem kart i innych instrumentów płatniczych jest bezprzedmiotowa. Możliwość taką wprowadzono w Urzędzie Gminy już w 2017r. w ramach „Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej”. Od 2018r. Urząd Gminy uczestniczy w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (PWOB). Wszelkie koszty związane z funkcjonowaniem terminalu do 2021 r. pokrywane są przez Fundację Polska Bezgotówkowa w ramach PWOB.
- Wniosek i petycja zostały przekazane (zgodnie z żądaniem wyrażonym w treści petycji) do jednostek gminnych oraz do PROWOD sp. z o.o. w dniu 21 października 2019r.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji wysłano w dniu 21 października 2019r. do podmiotu wnoszącego petycję na adres e-mail:
skan zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji w załączeniu (PDF).Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji 6.2019.pdf (216,05KB)
Petycja nr 7
- Numer w Rejestrze petycji: 7/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.9.2019
Imię i nazwisko/Nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Szulc-Efekt sp. z o.o., reprezentowana przez Prezesa Zarządu Adama Szulca,
ul. Poligonowa 1, 04-051 Warszawa, Nr KRS 0000059459.- Data wpływu do Urzędu Gminy: 22 października 2019r.
- Przedmiot petycji:
Przekazanie petycji przesłanej do Wójta Gminy Dobrzeń Wielki wszystkim dyrektorom szkół podstawowych w Gminie oraz kierownikom świetlic wiejskich. - Treść petycji – Petycja nr 7. 2019 - treść.pdf (839,99KB)
- Przebieg postępowania:
- w dniu 25 października 2019r. petycję przekazano za pośrednictwem poczty elektronicznej do wszystkich dyrektorów szkół podstawowych w Gminie. W zakresie przekazania petycji do kierowników świetlic wiejskich petycja jest bezprzedmiotowa - w Gminie nie ma świetlic wiejskich działających w formie jednostek organizacyjnych,
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji przesłano do podmiotu wnoszącego petycje w dniu 5 listopada 2019r. – Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji.pdf (165,75KB)
Petycja nr 8
- Numer w Rejestrze petycji: 8/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.10.2019
- Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Petycja osoby fizycznej przekazana przez Wojewodę Opolskiego do Wójta Gminy Dobrzeń Wielki do rozpatrzenia i załatwienia według właściwości.
W treści petycji zawarto informację o braku zgody na publikację danych osoby wnoszącej petycję. - Data wpływu do Urzędu Gminy: 5 listopada 2019r.
- Przedmiot petycji:
Wykonanie przez organizatorów transportu zbiorowego obowiązku zainstalowania na wszystkich przystankach, peronach, stanowiskach, dworcach i stacjach (węzłach komunikacyjnych, przesiadkowych) informacji dla pasażerów takich jak: regulaminy przewozów, taryfy opłat i ulg, system informacji pasażerskiej – aktualne położenie pojazdu, liczbie osób oczekujących na przystankach, liczbie wolnych miejsc etc.) - Treść petycji nr 8.pdf (91,20KB)
- Przebieg postępowania: Nie rozpatrywano – przedmiot petycji nie dotyczy Gminy Dobrzeń Wielki (Gmina nie jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego).
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji wysłano w dniu 7 listopada 2019r. listem tradycyjnym na adres podany w petycji. – skan zawiadomienia o załatwieniu petycji (PDF) Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji 2.pdf (490,50KB)
Petycja nr 9/2019
- Numer w Rejestrze petycji: 9/2019
- Numer kancelaryjny: Or.152.11.2019
- Imię i nazwisko/ nazwa Podmiotu wnoszącego petycję:
Petycja wniesiona przez adw. Renatę Sudor - Data wpływu do Urzędu Gminy: 2 grudnia 2019r.
- Przedmiot petycji:
Petycja zawiera 11 postulatów zmiany prawa: pkt 1 – zmiana prawa miejscowego, pkt 2-11 – zmiana przepisów ustaw. - Treść petycji – Petycja adw. Renaty Sutor - dot. zmiany przepisów prawa.pdf (1,81MB)
- Przebieg postępowania:
- petycję przekazano Radzie Gminy Dobrzeń Wielki w dniu 5 grudnia 2019r.
- petycję rozpatrywała Komisja Skarg, Wniosków i Petycji - skan Protokołu posiedzenia Komisji Protokół posiedzenie Komisji Skarg, Wniosów i Petycji.pdf (617,13KB)
- Rada Gminy na sesji w dniu 30 stycznia 2020r. podjęła uchwałę w sprawie rozpatrzenia i załatwienia petycji – Uchwała Rady Gminy w sprawie rozpatrzenia i załatwienia petycji.pdf (292,87KB)
8. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji wysłano do p. Renaty Sutor w dniu 5 lutego 2020r. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji.pdf (810,36KB)
9. Petycję wysłano w dniu 5 lutego 2020r. do Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej Pismo do Kancelarii Sejmu przekazujące petycję.pdf (281,50KB)
Data modyfikacji: 05-02-2020 09:50 Modyfikował(a): Izabela Kołodziej